نهال زردآلو رکسانا

مشخصات نهال

  • زمان رسیدن: اوایل تیر
  • نوع مصرف: تازه خوری
  • تحمل سرمایی: بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد
  • عمر اقتصادی: تقریبا 25 سال
  • فاصله کاشت: حدود 4 در 3 متر
  • نوع پایه: آلوچه وحشی، زردالو تلخ

قیمت محصول:​

توضیحات

خرید نهال زردآلو رکسانا Roxana apricot seedling

جهت خرید ارقام نهال مثمر و غیر مثمر از جمله خرید نهال زردآلو رکسانا Roxana apricot seedling با نهالستان سهند نهال در ارتباط باشید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه زردآلو کلیک کنید: ویکی پیدا

معرفی نهال

نهال زرد آلو رکسانا روی پایه آلوچه وحشی یا زردآلو تلخ پیوند میخورد و این دلیل مقاومت بالای آن در برابر آفات است محصول تولید‌شده توسط درخت زردآلو رکسانا دارای سایز متوسط بوده و شکل کروی با رنگ زرد مایل به نارنجی را دارا می باشد میوه شیرین زردآلورکسانا به صورت تازه یا خشکباری مورد استفاده قرار می گیرد .درخت زردآلو رکسانا در شرایط ایده آل می تواند تا 3 الی 4 متر رشد کند این گونه جز ارقام پا کوتاه محسوب می شود و در حیاط خانه نیز قابل کشت است درخت زردآلو رکسانا با وجود کوتاه قد بودن تنه قطور و تنومندی دارد و محصول فراوانی تولید میکند و جز ارقام زود بازده و پر بار محسوب می شود به همین دلیل بسیاری از باغداران که مشکل نیمه شوری خاک را دارند 

همانطور که می دانید زردآلو رکسانا اواخر اسفند ماه شروع به گلدهی می کند و از ارقام متوسط گل و زود رس به حساب می آید زمان برداشت محصول زردآلو رکسانا نیمه اول خرداد ماه می باشد و جز میوه نوبرانه زردآلو به بازار می آید نهال زردآلو رکسانا باردهی خود را از سال اول آغاز می کند اما بار اقتصادی آن از سال چهارم می باشد درخت بالغ زردآلو رکسانا می تواند به طور میانگین 90 کیلو باردهی داشته باشد با احتساب تعداد ارقام کاشته‌شده در یک هکتار زمین می توان گفت باردهی این رقم در هکتار به طور متوسط 60 تن می باشد.البته میزان عملکرد و باردهی درخت زردآلو رکسانا به نحوه رسیدگی به درخت بستگی دارد.

نحوه کاشت و نگهداری

مناسب ترین اقلیم برای کاشت نهال زرد آلو رکسانا آب و هوای معتدل می باشد زیرا این رقم تحمل یخبندان های شدید مناطق کوهستانی را نداشته و حداکثر دمایی که زیر صفر می تواند تحمل کند بازه دمایی 15-درجه سانتی گراید می باشد همچنین به دلیل زود گلدهی در مناطقی که سرمای بهاره دیررس دارند دچار مشکل خواهد شد .

قبل از کاشت نهال زردآلو بهتر است چاله های آن را از قبل آماده‌کنید. فاصله کاشت نهال زردآلو رکسانا 4*4 می باشد. پس بهتر است چاله ها با فاصله 4 متر از عرض و 4 متر او طول با یکدیگر فاصله داشته‌باشد. عمق و پهنای چاله با توجه به بافت خاک ممکن است از 60 تا 100 سانت متغیر باشد. قبل از کاشت نهال زردآلو رکسانا بهتر است ریشه نهال هرس و ضد عفونی شود.  بعد از کاشت نهال خاک اطراف نهال باید به خوبی پا کوبی و لگدمال شود. تا ذرات هوای خاک خارج گردد آبیاری بلافاصله از کاشت نیز از الزامات بعد از کاشت می باشد. همچنین برای داشتن درختی قطور و تنومند مراقبت های بعد از کاشت از جمله هرس ،آبیاری و کوددهی از الزامات می باشد.

بهترین زمان کاشت نهال زردآلو رکسانا اواخر فصل پاییز می باشد با کاشت نهال در این زمان سبب یک سال جلو افتادن نهال خواهید شد

آبیاری نهال

نهال تازه کاشته‌شده زردآلو رکسانا باید در بهار و تابستان مرتب آبیاری شود نیازآبی درخت زردآلو رکسانا به طور متوسط 7 تا 10 هزار متر معکب سالانه برای هر هکتار می باشد البته در روش آبیاری قطره ای این میزان کاهش خواهد یافت در روش آبیاری سنتی یا غرقابی بهتر است آب با طوقه تماس نداشته باشد برای اینکار در هنگام کاشت می توان در اطراف نهال تشتک ایجاد کرد .

فواصل آبیاری نهال زردآلو رکسانا با توجه به سن درخت و بافت خاک از 7 تا 10 روز متغیر است .

چرا خرید نهال از نهالستان سهند نهال؟

این نهالستان بزرگترین تولید کننده نهال آلو در غرب کشور با همکاری و ناظرین و کادر مجرب جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و بیش از سه دهه در زمینه نهال کاری – نهال فروشی – خرید نهال – فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی میوه فعالیت دارد.

این شرکت سالیانه 5 هکتار نهالستان از انواع نهال پیوندی و غیر پیوندی انگور زیر کشت دارد. این نهالستان سالیانه حدود 300 هزار اصله نهال شناسنامه دار و مجوزدار تولید می کند و به داخل و خارج از کشور صادر می کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زردآلو رکسانا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *