توضیحات

خرید نهال سیب لبنان Lebanese apple seedlings

جهت خرید ارقام نهال مثمر و غیر مثمر از جمله خرید نهال سیب لبنان Lebanese apple seedlings با نهالستان سهند نهال در ارتباط باشید. فروش نهال سیب لبنان با مجوز تولید نهال از جهاد کشاورزی همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت زیر نظر برترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی می باشد. قیمت نهال سیب لبنان در این نهالستان مناسب می باشد زیرا این نهالستان بدون هرگونه واسطه نهال را به دست مشتری می رساند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه سیب  کلیک کنید: ویکی پیدا

معرفی نهال سیب لبنان

  • نهال‏های سیب لبنان، قادر به تولید میوه‏هایی خوش رنگ و خوش عطر و بو با جثه‏ای بزرگ و آبدار هستند.
  • میوه ‏های سیب لبنان دارای سایزی متوسط و نسبتا بزرگ می‏باشند و از پوست ه‏ای نازک با رنگ های سرخ وزرد برخوردار هستند.
  • در نظر داشته باشید که هر این رقم بالغ قادر است 300 کیلوگرم محصول در سال تولید نماید.
  • ناگفته نماند که بخش انبوهی از محصولات باغات سیب لبنان به دلیل کیفیت بسیار بالا، به کشورهای دیگر صادر می‏شوند. به همین دلیل از پربارترین درخت سیب به حساب می آید.
  • نهال سیب لبنان، جزء نهال‏های کاملا دیر گل است. گلدهی این نهال سیب از اوسط فروردین ماه آغاز می‏گردد و تا اواسط اردیبهشت ماه خاتمه می‏یابد.
  • زمان شروع باردهی این رقم، سه سال پس از کاشت می‏باشد.
  • در نظر داشته باشید که شما می‏توانید زمان باردهی این نهال را با فراهم نمودن شرایط رشد مطلوب‏تر، کاهش دهید و لذت ببرید.
  • در نظر داشته باشید که این رقم جزء نهال‏های سرما دوست است؛ از این رو، می‏توان نتیجه گرفت که میزان باردهی این نهال سیب پرباردر مناطق کوهستانی افزایش می‏یابد.
  • همانطور که از نام این رقم پیداست، نهال سیب لبنان برای اولین بار در کشور لبنان شناسایی شد.
  • خوشبختانه این نهال سیب زرد یا قرمز لبنان را می‏توان آن را در تمامی نقاط کشور ایران پرورش داد.
  • فراموش نکنید که این رقم در نقاط سردسیری کشور، رشد و باردهی بهتری دارد. این نهال دارای برگ‏هایی نسبتا کوچک با آوندهایی برجسته و نوک تیز سوزنی می‏باشد.

نحوه کاشت و نگهداری

برای آن که بتوانید این رقم را بکارید و از تمامی مزایای آن بهره‏مند شوید، باید به نکات ضروری توجه ویژه‏ای داشته باشید. برای کاشت نهال و احداث باغ سیب زرد یا قرمز لبنان، باید ابتدا در زمین زراعی خود گودال‏هایی به ژرفای 70 الی 140 سانتی متر حفر کنید.

فراموش نکنید که فاصله گودال‏ها باید نسبت به یکدیگر حداقل 5 متر باشد. لازم به ذکر است که اگر فاصله گودال‏ها نسبت به یکدیگر بیش از حد زیاد باشد، بخش انبوهی از فضای زمین زراعی شما به هدر می‏رود. از این رو، پیشنهاد می‏شود پیش از انجام هر کاری محل حفر گودال ها را با دقت مشخص کنید.

پس از حفر گودال ها، باید اقدام به خرید این رقم نمایید. برای خرید سیب لبنان با اصالت تضمینی و قیمتی مقرون به صرفه، پیشنهاد می‏شود به نهالستان سهند نهال مراجعه کنید. فراموش نکنید که با مراجعه به نهالستان سهند نهال، می‏توانید این رقم را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید و سفارش خود را در اسرع وقت درب محل تحویل بگیرید.

ناگفته نماند که شما با پرورش این رقم در مناطق کوهستانی، می‏توانید میزان باردهی و رشد آن را در بازه‏های زمانی مختلف چندین برابر افزایش دهید. در نظر داشته باشید که اگر شرایط مطلوب رشد نهال سیب لبنان را فراهم سازید، می‏توانید از تمامی مزایای آن بهره‏مند شوید.

آبیاری:

آب، از مهم‏ترین عناصر حیات به شمار می‏آید و از اهمیت بسزایی در کشاورزی برخوردار است. شما می‏توانید با یک برنامه آبیاری منظم، شاهد رشد چندین برابری این رقم باشید. طبق نظر کارشناسان و متخصصان، هر 6 روز یک بار برای آبیاری این رقم باید اقدام کرد.

لازم به ذکر است که اگر آبیاری این نهال به تاخیر بیافتد، ممکن است میزان رشد آن کاسته شود. از این رو، برای آن که بتوانید در کمترین زمان ممکن شاهد رشد این رقم باشید، باید یک برنامه آبیاری دقیق و منظم برای آن تهیه کنید.

کوددهی:

  • این رقم برای رشد نیازمند خاک مقوی و مرغوب است. در برخی از مواقع، خاک مرغوب بعضی از مناطق به دلیل کشت بی رویه از بین می‏روند. اما این امر بدان معنی نیست که شما نمی‏توانید در چنین مناطقی به پرورش این رقم بپردازید. در چنین مواقعی، شما می‏توانید این مشکل را با کوددهی نهال برطرف نمایید.
  • برای کوددهی این رقم، پیشنهاد می‏شود همراه با استفاده از کودهای طبیعی و حیوانی، از کودهای شیمایی مرغوب و با کیفیت که دارای عناصری همچون آهن، ید، پتاسیم، منیزیم و غیره هستند استفاده نمایید.

خاک مناسب نهال :

  1. برای آن که بتوانید شاهد رشد بسیار عالی این رقم باشید، باید یک خاک عالی و مرغوب برای آن تهیه کنید. نهال‏های سیب لبنان برای رشد، نیاز به خاک‏ دانه ریز دارد. جالب است بدانید که خاک مناسب کاشت نهال سیب لبنان، قادر به ذخیره سازی رطوبت تا چندین روز می‏باشد.
  2. برای تهیه خاک مناسب این رقم، می‏توانید مقداری خاک برگ را با خاک رس و کود ازته مخلوط نمایید. لازم به ذکر است که این رقم برای رشد نیازمند خاک مرغوب و مقوی است.
چرا خرید نهال از نهالستان سهند نهال؟

این نهالستان بزرگترین تولید کننده نهال سیب در غرب کشور با همکاری و ناظرین و کادر مجرب جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و بیش از سه دهه در زمینه نهال کاری – نهال فروشی – خرید نهال – فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی میوه فعالیت دارد.

این شرکت سالیانه 5 هکتار نهالستان از انواع نهال پیوندی و غیر پیوندی انگور زیر کشت دارد. این نهالستان سالیانه حدود 300 هزار اصله نهال شناسنامه دار و مجوزدار تولید می کند و به داخل و خارج از کشور صادر می کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب لبنان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *